HUMINE - CYFROWE LEKCJE W ZS PROSZOWICE. CZ.1
Treść
Lekcje języka angielskiego i informatyki metodą Webquest
Na lekcjach języka angielskiego i informatyki nauczyciele w ramach projektu zakładającego poszerzenie wiedzy z zakresu odnawialnych źródeł energii pracują z uczniami, doskonaląc umiejętności tworzenia prezentacji multimedialnych, użycia arkuszy współdzielonych, wyszukiwanie zdjęć i grafik, które można wykorzystać bez naruszania praw autorskich (np. public domain), w tym korzystania z Wikimedia Commons oraz Pixabay.
Anna Grzesiowska
Aleksandra Kahan
Jerzy Bojan
Rafał Kołton
Lekcja plastyki z użyciem aplikacji Art & Culture
Uczniowie kl. I A na lekcji plastyki wyszukiwali przy użyciu aplikacji Art & Culture greckie wazy w celu bliższego poznania antycznego malarstwa.
Andrzej Żurek
Lekcje przedsiębiorczości
,,Analiza ofert pracy - nowe miejsca pracy”. Uczniowie szukają ofert pracy. Zwracają uwagę na nowe technologie, które przyczyniają się do powstania interesujących miejsc pracy w związku z postępem technologicznym i popytem na nowe produkty. Sprawdzają jak aplikować o pracę. Nagrywają film, omawiają oferty.
Uczniowie analizują korzyści i koszty dla budżetu domowego związanego z inwestycjami w odnawialne źródła energii. Przygotowują prezentacje na podstawie inwestycji w rodzinnych gospodarstwach domowych. W trakcie lekcji nagrywają film promujący wykorzystanie alternatywnych źródeł energii.
Artur Wcisło
Lekcje informatyki i zajęcia z wychowawcą: Wirtualny Escape Room - Tajemnica Twierdzy Szyfrów
W ramach CodeWeek podczas lekcji informatyki i zajęć z wychowawcą zaproponowano uczniom zabawę escape room z wykorzystaniem smartfonów. W aplikacji genial.ly przygotowano Wirtualny Pokój Zagadek. Zadaniem uczniów było znalezienie klucza i wydostanie się z pomieszczenia w ustalonym z góry czasie. W odnalezieniu klucza – hasła pomagały specjalnie przygotowane zagadki.
Agnieszka Głowicka-Polkowska
Projektowanie i budowa robotów z klocków SkriKit
W ramach zajęć informatyki uczniowie klasy 3BP LO projektowali roboty przy użyciu kreatora Skribotów – aplikacja online, a uczniowie klasy 3AP LO składali roboty, wykorzystując klocki SkriKit.
Rafał Kołton